Publikationen

Jahr:  
Alle :: 1999, ... , 2006, 2007, 2008, ... , 2016
Autor:  
Alle :: B, C, D, E, F, G, H, I, K, L, M, N, O, R, S, T, U, V, W, Z 
  
 
Referenzen

2016

Verschiedenes:

Martens, Alke; Vasiu, Radu; Wolff, Annika
Special Issue on: Smart Learning Ecosystems and Regional Development
2016

2015

Artikel:

Hellmig, Lutz
Alte Begriffe neu entdeckt: Der Absatz
Log In, (180):77-79
2015

Beiträge zu Sammlungen:

Martens, Alke
Software Engineering and Modeling in TEL
In Huang, Rong-huai and Al, Et, Editor, The New Development of Technology Enhanced Learning: Concept, Research and Best Practice
Herausgeber: Springer Verlag, Lecture Notes in Educational Technology,
2015

Beiträge zu Tagungsbänden:

Nagorsnick, Marian; Martens, Alke
Music as Active Information Ressource for Players in Video Games
Proceedings of the International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age CELDA
Dublin, Ireland
2015
Sahl, Sarah; Martens, Alke
Process Models in E-Learning -- Bottom-up or Top-down?
Proceedings of the International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age CELDA
Dublin, Ireland
2015
Hellmig, Lutz; Hempel, Tino
Benutzen – Analysieren – Gestalten – Verankern als didaktische Schrittfolge im Informatikunterricht
In Dr. Jens Gallenbacher, Editor, Lecture Notes in Informatics (LNI) - Proceedings: Series of the Gesellschaft für Informatik (GI) Band P-249
Gesellschaft für Informatik
Bonn
2015
ISBN: 978-3-88579-643-5
Hellmig, Lutz; Hempel, Tino
Using -- Analysing -- Creating -- Embedding: A Framework for Scaffolded Problem-Based Discovery Learning in Informatics' Education
Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE '15) , Seite 17-20.
ACM
New York, NY, USA
2015
Nicolay, Robin; Schwennigcke, Bastian; Sahl, Sarah; Martens, Alke
Learner-Content-Interface as an Approach for self-reliant and student-centered Learning
Proceedings of the International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age CELDA
Dublin, Ireland
2015

2014

Artikel:

Hellmig, L.; Gramm, A.
Lernaufgaben mit experimentellem Charakter
Log In, (176/177):96-106
2014

Beiträge zu Sammlungen:

Maciuszek, Dennis; Weicht, Martina; Martens, Alke
Composing Game-based Learning Scenarios by Connecting Instructional Design Patterns
In Felicia, Patric, Editor, Game-based Learning: Challenges and Opportunities
Seite 29--45.
Herausgeber: Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, UK
2014
Rott, Anne; Martens, Alke
Methodenkatalog für den Einsatz von Web 2.0 im Unterricht
In Hoppe, Ulrich and Krämer, N.C., Editor, Lernen im Web 2.0 -- Erfahrungen aus Berufsbildung und Studium
Herausgeber: Bundesministerium für Berufsbildung,
2014
Martens, Alke; Malzahn, Nils; Hoppe, H Ulrich
Pattern-Based Approaches to Introducing New Technologies in Vocational Training
In Huang, Rong-Huai and Kinshuk and Price, Jon K., Editor, ICT in Education in Globas Context
Seite 199--141.
Herausgeber: Springer Verlag, Lecture Notes in Educational Technology,
2014
ISBN: 978-3-662-43926-5
Seite:  
Zurück | 1,